Абревиатурата „ТРЗ“ означава труд и работна заплата. Тази дейност се изразява в изчисляването на трудовите възнаграждения на персонала, отработеното време и определянето на осигурителните вноски и данъците върху доходите на физическите лица.
Личен състав се ангажира с изготвянето на трудовите договори и допълнителните споразумения за тяхното изменение, заповедите за отпуск, болничните листове и други подобни документи, които са част от трудовите правоотношение на предприятието с неговите служители.
И двете дейности са свързани със спазването на трудовото законодателство, законови срокове за изпращане на декларации, уведомления, болнични листа и други.
Предлагаме да извършваме следните ТРЗ услуги вместо Вас:
Кей енд Джи файнанс извършва ТРЗ услуги срещу заплащане в зависимост от заетите лица:
Това е една от услугите, които специализираните счетоводни къщи предлагат на своите клиенти. Възлагането на подобни услуги на външна компания означава отпадане на нуждата от поддържане на собствен ТРЗ отдел, заедно с всички съпътстващи разходи. В този смисъл може да се каже, че подобна практика спестява както средства, така и ценно време.
Отделът по труда и заплащането обикновено отговаря за редица функции, свързани с управлението на персонала и заплатите в организацията. Ето някои от основните функции, изпълнявани от този отдел:
Това е една от най-важните икономически дейности във всяка фирма. Когато се назначава даден служител, освен трудов договор е необходимо да се изготвят и редица други документи. В това число заповед за назначаване, длъжностна характеристика, както и допълнителни споразумения към въпросния трудов договор. Също така трябва да се подаде в НАП нужната информация относно назначаването на новия служител. Ако не искате или нямате възможност да се занимавате с всички изброени ТРЗ дейности, спокойно можете да ги прехвърлите към външен изпълнител и да се освободите от досадните задължения и отговорности.
Това е дейност на ТРЗ отдела с особено голямо значение, защото трябва да се практикува всеки месец. Месечната ведомост и фишовете за заплати са документи, чието изготвяне е абсолютно задължително. Това са документите, които имат най-дълъг задължителен срок на съхранение – 50 години! Изготвянето на ведомостите е твърде трудоемка дейност, особено ако фирмата разполага с голям брой служители. Затова е добра решение да се доверите на специализирана счетоводна къща, предоставяща ТРЗ услуги на своите клиенти. Специалистите, работещи в подобни счетоводни къщи, имат богат опит в извършването на ТРЗ услуги, и за тях няма да е никакъв проблем да направят необходимите изчисления и да изготвят споменатите ТРЗ документи.
Спецификата на ТРЗ дейностите на всяка компания, неизменно са свързани с контакт с най-различни институции. Още при назначаване на даден служител, своевременно трябва да се представя необходимата информация в НАП. НАП също така изисква редовно представяне на данни за осигурените лица в регистъра на НОИ. Често се налагат и контакти с представители на Главна Инспекции по труда към Министерството на труда и социалната политика. Неразделна част от ТРЗ дейностите е изготвянето на платежни и документи за on-line банкиране, както и оформянето на служебни бележки за болнични и отпуски.
В ТРЗ услугите се включват и други разнообразни дейности. Сред тях са: изготвяне на документи за прекратяване на трудовите взаимоотношения със служители, регистрация и пререгистрация на трудови договори и консултации във връзка с формата на наемане на персонала. За да сте сигурни, че тези ТРЗ дейности ще бъдат осъществени прецизно и в нужните срокове, е добре да заложите на опита и професионализма на специализирана счетоводна къща.
Необходимо е да уточните за себе си какво точно искате и очаквате от счетоводната къща, чиито ТРЗ услуги евентуално ще използвате. Всички ТРЗ дейности ли имате намерение да й възложите или само част от тях? В какви срокове очаквате да са на разположение представителите на счетоводната къща при възникване на извънредни ситуации? Добре е да си отговорите на тези и други важни въпроси, преди да се свържете с конкретна счетоводна фирма., Така ще можете по-добре да прецените дали тя отговаря на изискванията и очакванията ви за надежден партньор във връзка с предоставянето на ТРЗ услуги.
Има много начини да направите това. От внимателно разглеждане на нейния сайт и описанията на ТРЗ услугите, които предлага, до търсене на мнения и коментари за нея в онлайн пространството. Колкото повече информация от различни източници съберете за счетоводната къща, толкова по-добре ще можете да прецените дали тя е способна да извърши качествено и надеждно ТРЗ дейностите, които искате да й възложите.
Препоръчително е преди сключването на договор със съответната счетоводна къща да направите предварителна среща с нейни представители. Среща, на която да поясните собствените си изисквания и очаквания към тях, и да се разберете за това как ще протича цялостният процес по комуникация и обмен на информация. В допълнение, срещата ще ви бъде доста полезна от гледна точка преценяване на професионализма и етиката на бъдещия си партньор по отношение на ТРЗ дейностите, както и на неговите познания и опит в бранша.
Добра идея е също така да поискате референции от предишни клиенти на счетоводната къща, които да ви покажат как се е справяла тя с дейността и задачите си във времето. Идеален би бил вариантът съответните референции да са свързани конкретно с предоставянето на ТРЗ услуги. Подобни референции ще ви бъдат много по-полезни относно вземането на крайно решение за избора на надежден партньор в този аспект.
Счетоводна кантора Кей енд Джи файнанс предлага еднократни и абонаментни счетоводни услуги (в това число и ТРЗ услуги), както и трудово – правни и осигурителни консултации. Нашите специалисти се отличават с висок професионализъм и богат опит в сферата. Те ще ви помогнат за разрешаването на всички проблеми и въпроси, свързани с ТРЗ дейностите. От регистрация и пререгистрация на трудови договори до изготвяне на платежни и документи за on-line банкиране, и представителство пред органите по социално осигуряване при ревизии.
Изберете ТРЗ услугите на счетоводна кантора Кей енд Джи файнанс и се сдобийте с надежден партньор, който ще ви помогне да спестите време и разходи, и да насочите вниманието си изцяло към утвърждаване на пазарните позиции на фирмата.